Stop Talking That Blah Blah Blah

Jag har suttit och tänkt på det här ett tag nu, varför har alla så
höga förväntningar på allt och alla?
Det spelar ingen roll om det gäller skolan, jobbet eller om sig själv.
Man säger ju att det finns ett skönhetsideal att följa, men vem har bestämt
att just det är rätt?
Skönhetsidealet är att man ska vara någorlunda lång, smal, ha stora bröst o.s.v.
alla vet vilket jag syftar på.
De som opererar brösten brukar oftast inte göra det för sin skull utan för någon annans.
Man borde bli accepterad för den man är inombords och inte baserat på hur man ser ut.
Nästan alla har den tanken att man inte räcker till men i själva verket duger man precis så
som man är.
Problemet jag har är att min självkänsla inte ligger på topp, jag lyckas alltid hitta något fel,
oavsett hur många komplimanger jag än får hittar jag alltid något fel.
Man försöker verkligen ta åt sig varenda liten komplimang man blir tilldelad men som jag sa
är det hur svårt som helst.
Varje dag möts man av olika utmaningar, en del kan inte ens kolla sig själva i spegeln utan att
känna sig äcklade.
För ett par år en var det en mardröm för mig att testa jeans,när jag gick in i affären var självförtroendet
och självkänslan på topp. Efter att ha testat det första jeansparet sjönk självkänslan till botten.
Ett flertal gånger har jag stått i provrummen och känt gråten i halsen.
Egentligen borde man inte känna så för man borde kunna tycka om sin kropp.
Såhär några år efter har självkänslan blivit lite bättre men kanske inte jätte. kan fortfarande inte undgå
att hitta något fel när det gäller min kropp och jag vet att det är jätte jobbigt för min omgivning att höra
när jag trackar ner på mig själv.
Sommaren börjar knappa in och fler och fler bikinicollektioner kommer in, bikini nojjan kryper sakta men säkert
fram ur garderoben.
Nu vill jag inte att det ska låta som att jag skryter men jag har en någorlunda vältränad kropp( som skulle
behöva lite sol xD) trots det har man ändå en liten nojja över sommaren.
Nej, nu ska vi sluta tracka ner på oss själva.
Flera i min omgivning säger att man ska säga att är fin eller ser bra ut till sig själv varje dag för att bygga upp
självförtroendet och självkänslan och det funkar till en viss mån.
Okej alla ni där ute är fina precis som ni är!
Glöm inte bort det!
Gå ut och hitta en bikini eller ett klädesplagg som får er att känna er snygga ;)


Kommentarer
Annelie

Mycket kloka ord för att vara en så ung tjej.

Ville bara säga hej till dig Nemii.

J har pratat lite om dig o J är min "plast son".

Ha en skön Söndag.

2010-04-10 @ 23:07:31
URL: http://tisenslillasnigel
Nina

sv: heh tack! :)

2010-04-10 @ 23:33:54
URL: http://ffazelii.blogg.se/
Kelly

bra sagt, det borde finnas fler som du ! :D

dagens gärning går till dig,

2010-04-12 @ 18:32:05
URL: http://nemiiii.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0