LÄS!!

1 - Hur länge har du bloggat? Ett år snart J

2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga? Hade ingen speciell bild eftersom jag dömer inte bloggare förrän jag kikat mig in och läst. Tyckte bara det verkade roligt så det var därför jag startade en.

3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i? Kenza och Foki

4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem? Har svårt att gå tillbaka och läsa gamla inlägg, inte för att dem behöver vara dåliga eller att jag ångrar något. Det är mer att det jag säger nu är viktigare för varje dag som bloggen går. Man utvecklas hela tiden och tankar kanske förändras eller mognar. Beroende på vad det kan vara. Så det jag skrev då var det jag ville berätta eller uttrycka mig om då. Det som jag känner idag kanske är annorlunda?

5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare? Jag tycker att det är väldigt roligt att läsa bloggar som drivs av folk som har mycket att göra i sin vardag för då blir det roligare blogginlägg, men jag brukar läsa de flesta bloggar faktiskt J

6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)? Det bloggar jag läser är oftast stor bloggare som skriver om sitt liv men det blir ju mest mode/kändis och tatueringsbloggar.

7- nämn en bloggare (obs:länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om. http://chloeschuterman.chic.se/ detta är en rätt ny blogg men hon är så himla olik mig som det bara går. Hon följer ALLA treder trots att hon bara är 12 år och jag har min egna personliga stil..

8 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om. http://mligustavsons.blogg.se/ denna blogg läser jag varje dag och det är väll den som kommer närmast min men ändå inte riktigt xD svårt att förklara..

9 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar? Av det jag vet så tycker dom om det. Läser den och tycker det är rolig och intressant.

10 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg? Ingen som sagt något så det antar jag, jag själv tycker det. Till den mån som man blottar sig. När jag träffar mina närmaste så är jag mer privat och bjuder på mig själv annorlunda än vad jag gör på en blogg med massa läsare.

11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden? Jag använder min blogg till att skriva av mig men jag nämner aldrig några namn på de jag är irriterad på just då så därför så tänjer jag inte på några gränser.

12 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför. Jag bloggar inte om de senaste trenderna för jag tycker att det är så himla töntigt, jag följer min egna personliga stil och lägger upp kläder på bloggen som JAG tycker är snygga J

13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du? Asså jag skriver på min blogg för att jag tycker det är kul, självklart är det ju roligt att få kommentarer och så men jag ”fiskar” ju inte efter dom som vissa andra gör.

15 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen? Inte via bloggen just.

16 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga? Absolut!! Man kan bli för fast i det... Att man tappar lite "verklighet" och går in i bloggandet för mycket. Så tror jag det kan vara med många bloggare som har stort besökare antal. Det gäller att kunna koppla bort bloggen när du inte ska skriva eller uppdatera. För annars går du bara omkring och har ångest över att du måste godkänna kommentarer eller skriva något. Har själv haft den pressen ett tag vilket jag som tur är inte känner nu...

17 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar

Nae det har jag inte blivit men jag skulle ändå inte ta åt mig det för att jag vet att det bara är folk på internet som är fega..

18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar? Nae, inget som jag kan komma på, jag är en väldigt ärlig person så jag står för det jag säger.

19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig? Den enda nackdelen jag kan komma på är att jag inte alltid har så mycket tid till att blogga som jag skulle vilja ha..

20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år? Man får ju hoppas!

21 - Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten. De som orkar svara på alla frågor vet att det bara är 21 frågor men ändå ;)



Kommentarer
Amis

Fin header =)

2010-12-06 @ 11:38:44
URL: http://www.metrobloggen.se/amis


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0